ساخت قالب‌های دایکاست

ساخت قالب های دایکاست کم استهلاک، تولیدی بدون توقف

ساخت قالب های دایکاست نیازمند مهارت و تجربه بالایی می باشد، قالب سازی دایکاست پیچیدگی خاص خود را دارد قالب سازی کامو با بیش از ۳۰ سال تجربه در ساخت قالب های بادی، قالب های تزریق پلاستیک و قالب های دایکاست و همچنین تولید قطعات دایکاست را دارد، این مجموعه با استفاده از فناوری های روزCAD/CAM ید طولانی در این صنعت دارد.

اگر اطلاعاتی کمی در خصوص ساخت قالب های دایکاست و طراحی قالب های دایکاست دارید می توان خیلی کوتاه توضیح داد که برای ساخت قطعاتی از جنس آلومینیوم که دارای ضخامت یکنواخت بین ۱٫۵ تا ۱۵ میلی‌متر هستند از روش ریخته‌گری تحت فشار که همان تولید قطعات دایکاست است استفاده می‌شود.

 در این روش مذاب آلومینیوم یا سرب با فشار بالا داخل قالب دایکاست تزریق می‌شود. از مزایای این روش می‌توان به تولید قطعات با کیفیت سطحی بالا و تیراژ بالا نام برد. کیفیت بالا و عدم پلیسه سبب می‌شود بسیاری از پروسه‌های تولید مانند پلیسه‌گیری و سنگ زنی و سوراخ کاری حذف شود، از این رو تأثیر به سزایی در کاهش هزینه تولید هر واحد قطعه دارد. صنایع خودرویی از مهمترین مشتریان ما در حوزه ساخت قالب های دایکست هستند.

 قالبی که برای ریخته‌گری به این روش مورد نیاز می‌باشد قالبی است از جنس فولاد گرمکار با حجم و ضخامتی زیاد که قابلیت تحمل فشار بالای ذوب راداشته باشد از این رو  قیمت قالب‌های دایکاست قالب‌هایی بزرگ و گران‌قیمتر از قالب های پلاستیک هستند و در کل ساخت قالب دایکاست از لحاظ فرایند و پیچیدگی کمی متفاوت تر از قالب های پلاستیک است.

برنامه ریزی فرآیندها و طراحی نحوه پر شدن قالب در همان ابتدای کار ساخت قالب دایکاست برای بهبود راندمان اقتصادی انجام می شود. بهینه سازی زمان چرخه و انتخاب مواد نقش مهمی در این امر ایفا می کند. این امر در همان گام های اولیه طراحی و ساخت قالب های تزریق پلاستیک می بایست رعایت شود.

پروسه ساخت قالب دایکاست در قالبسازی کامو به دو بخش کلی تقسیم می‌شود: بخش اول مرحله طراحی قالب و بخش دوم شامل عملیات ماشینکاری و مونتاژ اجزای قالب است،

 برای طراحی قالب دایکاست، متخصصان ما با استفاده از نرم افزاری های طراحی CAD مانند: SOLIDWORKS  CATIA نقشه فنی قطعه را در کامپیوتر طراحی می کنند، و یا با استفاده از اسکن ۳بعدی قطعه مورد نظر  شما  قالب دایکاست مورد نظر مهندسی معکوس می شود.

 بعد از مرحله ساخت قالب های دایکاست نوبت به مرحله ساخت  قالب دایکاست می‌رسد، در اینجا ماشینکاری اجزای قالب به وسیله ماشین فرزهای CNC مدرن قالب سازی کامو صورت می‌گیرد قالب سازی کامو با دار بودن واحد خدمات فرز CNC دقت قطعات قالب شما را بالاتر می برد.

تمامی قالب های دایکاست ساخته شده توسط قالب سازی کامو تنش‌گیری می‌شوند تا از دفرم شدن و تاب برداشتن آن‌ها پس از عملیات ریختگری جلوگیری شود.

ما در ساخت قالب های دایکاست ، با استفاده از روش حجم کنترل برای محاسبه شرایط حرارتی ابزار و از طریق درجه حرارت و…  پایه ای برای یک فرآیند تولید اقتصادی قابل اعتماد در ساخت قالب های دایکاست اقدام می کنیم.

مزایا:

  • اقزایش سرعت تزریق قالب
  • کاهش ضایعات در زمان تولید
  • کاهش خرابی در زمان تولید

ساخت قالب های دایکاست

قالب های پیچده دایکست را به ما بسپارید

سرعت خود را افزایش دهید

بدون محدودیت در ساخت دیواره های نازک

سابقه ۳۰ ساله در طراحی قطعات خودرو دایکاست

بخشی از مهمترین خدمات ما که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید

شما هم می توانید یکی از مشتریان ما باشید

خدمات فرز CNC
ساخت قالب دایکاست
ساخت قالب تزریق پلاستیک
تولید قطعات پلاستیک
طراحی قالب های صنعتی
ساخت قالب‌های بادی