انتخاب مواد پلاستیک مناسب برای قالب تزریق پلاستیک

انتخاب مواد پلاستیک مناسب برای قالب تزریق پلاستیک محصول شما می تواند تفاوت زیادی در هزینه و کیفیت ایجاد کند. در اینجا چند جدول تصویری و دستورالعمل اساسی ارائه شده است!

با داشتن حق انتخاب بیش از ۸۵ هزار نوع پلاستیک قالب تزریقی ، فقط می توانید تصور کنید که طراحان محصول ، کارآفرینان و سایر افراد چقدر تأثیرگذار هستند که بتوانند مواد مناسب را برای تولید محصول خود انتخاب کنند .

اما ناامید نشوید! برای انتخاب انتخاب مواد پلاستیک میتوانید از این شش ماده برتر که در صنعت استفاده می شود کمک بگیرید:

  • Polypropylene PP
  • Acrylonitrile Butadiene Styrene ABS
  • Polyamide Nylon
  • High Density Polyethylene HDPE
  • Polycarbonate PC
  • ABS + PC Blend mostly used for electronics enclosures

در هر یک از مواد پلاستیک بالا  هزاران تنوع وجود دارد ، بنابراین هدف این ما از این مقاله ویژگی های اصلی هر یک از این شش دسته می پردازیم و روی سختی ، انعطاف پذیری ، وزن و هزینه تمرکز می کنیم. تا شما در زمان طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک با خیالی آسوده مواد خود را انتخاب کنید. اگر دوست دارید در مورد انواع پلاستیک ها و خواص آنها اطلاع داشته باشید سری به قسمت مقالات ما بزنید!

 

سختی مواد پلاستیک

بیایید با خاصیت سختی مواد پلاستیک شروع کنیم و ببینیم که چگونه هر دسته از مواد در چه مقیاسی قرار می گیرند. متداول ترین روش اندازه گیری سختی مواد یا مقاومت در برابر تورفتگی ، استفاده از وسیله ای برای اندازه گیری سختی ساحل است که به نوبه خود از نوع A و نوع D جدا شده و به ترتیب پلاستیک های نرمتر و سخت تر را اندازه می گیرند. مقیاس هر دو نوع از صفر تا ۱۰۰ متغیر است. همچنین سختی آن به سختی Shore نیز گفته می شود ، به نام آلبرت شاور نامگذاری شد ، که مقیاس دوامومتر را برای اندازه گیری سختی مواد ایجاد کرد.در جدول زیر می توانید این مفهوم را راحتر درک کنید:

جدول مقایسه سختی مواد پلاستیک

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید ، از مواد مختلفی برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. انتخاب مواد مناسب برای استفاده صحیح از محصول با در نظر گرفتن استفاده ، شرایط محیط ، نوع سایش و حتی تجربه / تعامل کلی کاربر با محصول بسیار مهم است.

در جدول زیر شما می توانید سختی این چند ماده را با یکدیگر مقایسه کنید

سختی ونرمی مواد پلاستیک در مقایسه با یکدیگر

 

انعطاف پذیری مواد

تصور غلط این است که تمام مواد نرم انعطاف پذیر هستند و همه مواد سخت سفت هستند. دانستن تفاوت بین ماده نرم و انعطاف پذیری مهم است.انعطاف پذیری مواد توانایی خم شدن در برابر استرس بدون شکستن راحت است. با این وجود ، سفتی مقاومت در برابر خم شدن در برابر استرس است. یک مثال خوب از یک محصول انعطاف پذیر ، یک خط کش ABS است ، حتی اگر بیشتر یک ماده سخت تر باشد. قبل از اینکه نشانه هایی از شکست را نشان دهد ، تا نقطه مشخصی خم می شود. از طرف دیگر ، یک خط کش نایلون به محض اعمال بار بر روی آن ، پاره می شود.

جدول زیر انعطاف پذیری انواع مواد پلاستیک مانند ABS – PP -NYLON -PVC و … را نشان می دهد:

جدول انعطاف پذیری انواع مواد پلاستیک
جدول انعطاف پذیری انواع مواد پلاستیک

 

وزن مواد پلاستکی

وزن ماده نقش دیگری در انتخاب مواد ایفا می کند. و در نهایت ، چگالی یک پلیمر پلاستیکی تعیین می کند که محصول نهایی چقدر سنگین یا سبک است.بنابراین با اتخاب مواد پلاستیکی مناسب بهترین راهکار را برای محصولتان می توانید انتخاب کنید.

جدول مقایسه وزن مواد پلاستیک

 

قیمت و هزینه مواد پلاستیک

هزینه مواد پلاستیک  مطمئناً هنگام تولید یک محصول پلاستیکی تزریق شده پلاستیک مهم است ، با این وجود تصمیم گیری در مورد مواد بر اساس کاربرد محصول و نه صرف هزینه مهم است. در زیر خلاصه ای از مقایسه هزینه بین رایج ترین پلاستیک مورد استفاده برای قالب تزریق آمده است. هرچند نوسانات دلار می تواند قیمت مواد پلاستیک را دچار تغییران ناگهانی کند. و در زمان تولید قطعات پلاستیک شما را دچار مشکل کند. پس در هنگام انتخاب مواد پلاستیک مناسب دقت لازم را کنید!

اگر دوست دارید تا بیشتر در مورد هزینه و قیمت طراحی و تولید قالب پلاستیک اطلاع داشته به قسمت اخبار وب سایت سر بزنید.

جدول قیمت مواد پلاستیک

 

جمع بندی: انتخاب مواد پلاستیک مناسب برای قالب تزریق پلاستیک

همه مواد پلاستیک خاصیت های خاص خود را دارند و بسیار مهم است که به ویژگی های کلی تعریف که با هر دسته از مواد انتخاب شده همراه است نگاه کنید. به خاطر داشته باشید که اگر فکر می کنید ماده ای از برخی از خواص در حال کمبود است ، همیشه استفاده از مواد افزودنی و پرکننده ها برای تنظیم درست خواص مواد درست تنظیم می شود.

قالب سازی کامو با ارائه یک خط سرویس کامل که مفاهیم محصول را به سمت تولید انبوه سوق می دهد ،رویا تولید محصولات شما را زنده می کند.از طراحی قالب های صنعتی تا خدمات فرز CNC در کنار شما هستیم!

انتخاب مواد پلاستیک مناسب برای قالب تزریق پلاستیک
انتخاب مواد پلاستیک مناسب برای قالب تزریق پلاستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *