نگهداری از قالب تزریق پلاستیک

5 نکته در نگهداری از قالب تزریق پلاستیک

۵ نکته در نگهداری از قالب تزریق پلاستیک

5 نکته در نگهداری از قالب تزریق پلاستیک
5 نکته در نگهداری از قالب تزریق پلاستیک

طول عمر قالب تزریق پلاستیک به اندازه طراحی و ساخت برای هزینه و کیفیت قطعه مهم است. نگهداری منظم و دقیق قالب تزریق می تواند از خرابی قطعات جلوگیری کند و هزینه کلی برنامه قالب گیری تزریقی شما را کاهش دهد.

۱ نگهداری از قالب تزریق پلاستیک یعنی چه؟

تعمیر و نگهداری از قالب تزریق پلاستیک یا نگهداری قالب تزریق پلاستیک به تمیز کردن و تعمیراتی اطلاق می شود که برای نگهداری قالب تزریق در بهترین حالت کار لازم است. تعمیر و نگهداری به طور معمول در طول عمر قالب (نگهداری پیشگیرانه یا PM) و یا در صورت بروز هرگونه مشکل انجام می شود.

۲چرا نگهداری از قالب تزریق پلاستیک مهم است؟

بسیاری از خریداران قالب تزریق پلاستیک هنگام انتخاب تامین کننده، نگهداری قالب تزریق پلاستیک  را نادیده می گیرند، اما در واقع یک جنبه حیاتی از یک برنامه تولید طولانی مدت موفق است. وضعیت قالب تزریق بر کیفیت قطعات پلاستیکی تولید شده تأثیر می گذارد. انجام تعمیر و نگهداری پیشگیرانه لازم، طول عمر ابزار و کیفیت قطعه را با متوقف کردن مشکلات قبل از وقوع آنها بهبود می بخشد.

۳غفلت از نگهداری قالب تزریق پلاستیک چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

با گذشت زمان، فرآیند قالب‌گیری تزریق پلاستیک می‌تواند باعث سایش قالب شود. به عنوان مثال، یک لایه ریز از مواد به تدریج روی سطوح قالب ایجاد می شود. در صورت عدم کنترل، این رسوب روی سطح قالب می تواند قالب را سوراخ کند و باعث فلاش و سایر نقص های ناخواسته قطعات شود. مثل ماشین داشتن اگر هرگز به طور منظم تعمیر قالب تزریق را انجام ندهید، مانند تعویض روغن، قطعات مکانیکی دچار سایش، کاهش راندمان کار و در نهایت خرابی می شوند. که به مراتب هزینه های بالاتری را روی دست شما می گذارد.

متأسفانه، بسیاری از کسانی که خدمات تزریق پلاستیک را انجام می دهند تا زمانی که این مشکلات کیفی پیش نیاید یا قالب تزریق پلاستیک خراب نشود، از نگهداری قالب‌های تزریق اجتناب می‌کنند. تعمیر قالب در این مرحله می تواند گران باشد و تامین قطعات شما را به خطر بیندازد. با این حال، اگر به طور منظم و صحیح انجام شود، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می تواند تولید را بهبود بخشد و هزینه کلی داشتن قالب را کاهش دهد. و نیاز به ساخت و طراحی قالب تزریق پلاستیک مجدد به دلیل عدم نگهداری درست نداشته باشید.بعضا خرابی آنقدر زیاد می شود که قالب نیاز به ماشین کاری cnc مجدد پیدا می کند.

۴ مزایا نگهداری درست از قالب تزریق پلاستیک چیست؟

یک قالب تزریق پلاستیک به خوبی نگهداری شده (و طراحی شده) کلید تولید قطعات قالب‌گیری تزریقی با کیفیت بالا است. خنک سازی یکنواخت در سراسر قالب حفره (و از حفره ای به حفره دیگر در قالب های چند حفره) بالاترین کیفیت و سریع ترین زمان چرخه را به همراه خواهد داشت. حصول اطمینان از یک قالب با کیفیت نیاز به ابزاری با طراحی خوب و ساخت با دقت بالاتر دارد، که هر دو می توانند هزینه ساخت ابزار و هزینه تعمیر و نگهداری منظم را افزایش دهند. با این حال، این اقدامات در نهایت باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های تعمیر می شود. به عنوان بهترین روش، قالب‌گیری را انتخاب کنید که تعمیر و نگهداری را انجام می‌دهد، مانند تمیز کردن خطوط جداسازی در طول تولید، و دارای یک تیم خدمات اختصاصی است که نگهداری قالب را مستند و پیگیری می‌کند تا اطمینان حاصل شود که ابزار شما مراقبت طولانی‌مدتی را که نیاز دارد، دریافت می‌کند.

۵ ساخت قالب تزریق پلاستیک را به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید

سرمایه گذاری بیش از حد باعث هدر رفتن پول می شود، اما سرمایه گذاری کم منجر به طول عمر قالب کوتاه تر، مشکلات قابلیت اطمینان تامین کننده و هزینه های اضافی می شود. هزینه‌های اضافی می‌تواند شامل تعمیر و نگهداری و توقف قالب تزریق پلاستیک باشد، در حالی که قالب باید مشغول تولید قطعه باشد در حال تعمیر است، با انتخاب قالب ساز  درست و معتبر ریسک های خود را مدیریت کنید. یکی از معایب سفارش از چین همین مشکلات تعمیر و نگهداری بعد از سفارش می باشد اگر دوست دارید مقاله ساخت قالب تزریق پلاستیک از چین را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *