انواع دستگاه تزریق پلاستیک

انواع دستگاه تزریق پلاستیک

انواع دستگاه تزریق پلاستیک

۳نوع از رایج ترین ماشین آلات تزریق پلاستیک بازار

انواع دستگاه تزریق پلاستیک
انواع دستگاه تزریق پلاستیک

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد از قبل یک یا دو چیز در مورد قالب گیری تزریق پلاستیک می دانید. اگر درخصوص قالب سازی تزریق پلاستیک نمیدانید ابتدا با فرایند قالبسازی آشنا شوید و سپس به خواندن ادامه مقاله بپردازید.

مقاله ساخت  قالبسازی تزریق پلاستیک  را از اینجا می توانید بخوانید.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا فرآیند قالب گیری تزریقی در زمینه تولید پلاستیک بسیار محبوب است – رایج ترین دلیل این است که بهترین وسیله برای تولید مقادیر بسیار زیاد و یکسان قطعات پلاستیکی است. انواع مختلفی از ماشین‌های قالب‌گیری وجود دارد، بسته به اینکه چه چیزی ایجاد می‌کنید و چگونه دستگاه بر محصول تأثیر می‌گذارد. ماشین‌ها عمدتاً بر اساس نوع سیستمی که استفاده می‌کنند طبقه‌بندی می‌شوند: هیدرولیک، الکتریکی و هیبریدی.

نحوه کارکرد دستگاه تزریق پلاستیک
نحوه کارکرد دستگاه تزریق پلاستیک

۱ دستگاه تزریق پلاستیک هیدرولیکی

از نظر تاریخی، این تنها گزینه موجود بود تا اینکه یک شرکت در ژاپن اولین ماشین الکتریکی را در اوایل دهه ۱۹۸۰ معرفی کرد. در اینجا برخی از مزایای دستگاه قالب گیری تزریقی تمام هیدرولیک آورده شده است:

  • برچسب قیمت پایین تر: قیمت پایه این ماشین ها به طور قابل توجهی کمتر از جایگزین های آن است.
  • قطعات ارزان‌تر: اگر قطعه‌ای روی دستگاه به دلیل آسیب‌دیدگی نیاز به تعویض داشته باشد یا طول عمر قطعات به حد مجاز رسیده باشد، قطعات جایگزین هزینه کمتری دارند و پیدا کردن آن آسان‌تر است.
  • قطعات قوی تر: قطعات هیدرولیک دستگاه در برابر سایش و پارگی مقاوم تر هستند – آنها برای دوام ساخته شده اند.
  • قدرت: ماشین های قالب گیری هیدرولیک دارای نیروی گیره استثنایی هستند.
دستگاه تزریق پلاستیک 500 تن انگل
دستگاه تزریق پلاستیک ۵۰۰ تن انگل هیدرولیکی

۲ دستگاه تزریق پلاستیک برقی(الکترونیکی)

ماشین های قالب گیری الکتریکی همانطور که در بالا ذکر شد، برای اولین بار در دهه ۱۹۸۰ در دسترس بودند و به سرعت محبوب شدند. در اینجا برخی از مزایای دستگاه قالب گیری تزریقی تمام الکتریکی آورده شده است:

  • راندمان انرژی: ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی الکتریکی فقط در هنگام کار از انرژی استفاده می‌کنند – به این معنی که خروجی موتور فقط برابر با بار مورد نیاز است.
  • زمان کمتر: احتمال نشتی از روغن وجود ندارد. همچنین عدم استفاده از روغن به معنای عدم تعویض فیلتر است که به معنای کاهش هزینه های مصرفی است.
  • فرآیند سریعتر: این ماشین ها به صورت دیجیتالی کنترل می شوند، به این معنی که فرآیند کاملاً قابل تکرار است و نیازی به نظارت ندارد.
  • عملکرد تمیز: از آنجایی که برای این دستگاه از روغن استفاده نمی شود، اگر در حال ساخت قطعات پزشکی هستید، استفاده از آن بی خطر است. به طور معمول، این قطعات باید در یک منطقه اتاق تمیز ایجاد شوند.
دستگاه تزریق پلاستیک تمام برقی 190 تن
دستگاه تزریق پلاستیک تمام برقی ۱۹۰ تن

۳ دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی

برای برخی، مدل های هیبریدی با کنار هم قرار دادن مزایای موتور الکتریکی و هیدرولیک، بهترین های هر دو جهان را نوید می دهند. در اینجا برخی از مزایای دستگاه قالب گیری تزریقی هیبریدی آورده شده است:

  • تنوع: ترکیب‌های ممکن برای ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی هیبریدی، درجات جدیدی از انعطاف‌پذیری طراحی را باز می‌کند.
  • بهترین هر دو: ماشین‌های قالب‌گیری ترکیبی، صرفه‌جویی در انرژی و دقت قالب‌گیری‌های الکتریکی را با ظرفیت تولید نیرو یک واحد هیدرولیک ترکیب می‌کنند.
  • موتور تعویض شده: هیبریدی ها موتورهای پمپ با سرعت ثابت DC را با درایوهای AC با سرعت متغیر جایگزین کرده اند، بنابراین پمپ تنها در صورت نیاز کار می کند و از مقدار لازم روغن برای کارایی فرآیند استفاده می کند.
  • خرابی کمتر: این دستگاه‌ها نسبت به ماشین‌های قالب‌گیری تمام هیدرولیک یا تمام الکتریکی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و خرابی کمتری را تجربه می‌کنند.
  • نقطه قیمت: به خوبی بین ماشین های قالب گیری تمام هیدرولیک و تمام الکتریکی قرار می گیرد و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کند. به خصوص برای تولید کنندگان تجهیزات پزشکی.

هنگام تعریف مزایای هر دستگاه تزریق پلاستیک، به ویژگی اولیه مورد نیاز و انتخاب مواد پلاستیک مناسب برای قالب تزریق برای آن فرآیند قالب گیری خاص و محصول نهایی در حال ایجاد اشاره می شود. هر کاری منحصر به فرد است و ما در قالبسازی کامو به شما کمک می کنیم تا ایده هایتان را خلق کنید.

اما اگر برای تولید قطعات خود نیاز به خدمات تزریق پلاستیک داشتید، قالب سازی کامو با ارائه خدمات تزریق پلاستیک  می تواند نیاز های شما را جبران کند. در خصوص خدمات اجرتی تزریق پلاستیک در شرق تهران نیز می توانید مقاله خدمات تزریق پلاستیک اجرتی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *