آشنایی با نرم افزار MoldFlow

آشنایی با نرم افزار MoldFlow

نرم افزار MoldFlow انتخاب پیشرو های بازار صنعت قالب سازی پلاستیک

آشنایی با نرم افزار MoldFlow

شرکت مادر نرم افزار MoldFlow در ایلات ماساچوست آمریکا واقع است، و از سال ۱۹۷۸ در زمینه تحقیقات در صنعت پلاستیک فعالیت دارد. نرم افزار MoldFlow Plastic Insight از برترین نرم افزار های روز دنیا در زمینه طراحی قالب پلاستیک به شمار می اید. و بیش از ۶۰۰ شرکت تولید کننده قعات پلاستیکی در ۳۹ کشور دنیا از این نرم افزار استفاده می کنند.

لوگو قدیمی نرمز افزار MoldFlow
لوگو قدیمی نرم افزار MoldFlow

زمان ارائه محصولات CAE به حدود ۲۵ سال پیش باز می گردد اما در زمینه پلاستیک می توان گفت دیری نمی گذرد که جایگاه برجسته خود را در میان جامعه مهندسین صنعت پلاستیک یافته است. باید قبول کرد که دیگر CAE را نمی توان نادیده گرفت.

به منظور کاهش هزینه های سنگین و تاخیر های زمانی غیر قابل قبول در حین طراحی و ساخت قالب های صنعتی بایستی اثرات مربوط به ماده پلاستیک، هندسه قطعه طراحی قالب و شرایط قالب گیری در کیفیت نهایی قطعه و در زمانی قبل از ساخت قالب در نظر گرفت. به کمک نرم افزار های شبیه سازی مانند نرم افزار MoldFlow در فضای مجازی می توان با صرف وقت و هزینه اندک، اثرات پارامتر های مختلف  در طراحی قالب را تحلیل و ارزیابی نمود.

بسته های نرم افزاری تحلیل و ارائه شده توسط نرم افزار MoldFlow یکی از وسیع ترین  کاربردها را در صنعت امروز پلاستیک به خود اختصاص داده اند.

توانایی فوق العاده و کاربری آسان این نرم افزار ها باعث شده است تا تولید کنندگان بزرگ صنایع خودروسازی ، الکترونیک و پزشکی، مجموع نرم افزار های MoldFlow را به طور وسیع بکارگیرند و سالانه مبلغ چشمگیری را از وقت و هزینه خود عاید خود نمایند.

محیط کار در نرم افزار MoldFlow
محیط کار در نرم افزار MoldFlow

تیمهای کارشناسی شرکت شرکت نرم افزار MoldFlow طیف وسیعی از آزمایشات را بر روی قعات انجام داده اند تا نتایج این تحلیلها که بر پایه مدلهی ریاضی پیچیده هستند تا حد زیادی به واقعیت نزدیک شوند.

این نرم افزار تولید قعات پلاستیک را برای شما آسان تر می کند. و در هنگام دریافت خدمات تزریق شما را آگاه تر می سازد و هزینه های شما را قابل مدیریت می کند.

CAEونرم افزار های اینچنینی در صنعت پلاستیک می تواند برای تعیین ضخامت بهینه در طراحی قطعه و یا بررسی قابلیت ساخت قطعات به کار رود. در طراحی قالب می توان از آن برای تعیین جایگذاریبهینه سیستم راه آب استفاده نمود و یا شرایط بهینه را برای قالب گیری یک قطعه با ماده و ماشین مشخص، تعیین کرد.

اولین و مهمترین سوال برای طراحان، مکان بهینه دریچه تزریق است. الگوی حاصل از جریان محل تزریق است که کیفیت قطعه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

محیط کار در نرم افزار MoldFlow نسخه 2014
محیط کار در نرم افزار MoldFlow نسخه ۲۰۱۴

مطاب یاد شده فوق تنها بخش کوچکی از قابلیتهای نرم افزار MoldFlow و دیگر نرم افزار های شبیه ساز هستند که به منظور ایجاد یک پیش زمینه به آنها اشاره شد.

منبع:راهنمای نرم افزار MoldFlow (نشر طراح)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *